מהן תחנות המפגש שלנו עם ילדינו ולמה הן כל כך חשובות?

מה הן תחנות המפגש שלנו עם הילדים?

מה הן מזמנות ולמה הן חשובות? 

ביום יום, בין העבודה למסגרות, אנחנו רואים את הילדים שלנו מעט מאוד זמן, ויש רגעים שהם משעותיים מאחרים, אלו הן תחנות מפגש. לתחנות המפגש יש משקל רב על הילדים שלנו ועל היחסים שלנו איתם. במפגשים האלה אנו יוצקים בהם את האמונה בעצמם, הביטחון העצמי, תחושת המסוגלות והחוסן. כאן נוצרת האווירה הביתית והיחסים שלנו מתפתחים.
במאמר הזה, אסביר על שלוש תחנות המפגש המרכזיות ואתן טיפים כדי להעצים כל אחת מהן ולמקסם את זמן המפגש שלנו עם הילדים.
התחנות החשובות שלנו במהלך היום הן:
בבוקר, רגע לפני שנפרדים ושולחים את הילדים למסגרות,
תחנת האיחוד - כשפוגשים אותם אחרי המסגרות 
ותחנת לילה, "פרידה" לפני השינה.

תחנת הבוקר
הפרידה לקראת היציאה מהבית.
תחנת הבוקר היא תחנה סופר חשובה. זה הזמן שבו אנחנו מציידים את הילדים שלנו באנרגייה, ביטחון עצמי, מצב רוח טוב שיעזרו להם להתמודד עם מה שיוליד היום. להתאפק ולא להתפרץ בכיתה, להיות סבלניים יותר לחברים ולהיות מרוכזים יותר בזמן השיעור. הם יצליחו כי ציידתם אותם באורך רוח בבוקר, בהיותכם סבלניים, מאופקים, נחמדים. בזכות זה הם הלכו למסגרת בתחושה שם אהובים, שייכים ומלאי ביטחון.

מה צריך לעשות כדי שתחנת הבוקר אכן תטעין את הילדים שלנו באנרגיה וביטחון עצמי?
כדי שזה יקרה אנחנו נקפיד על אווירה טובה- נגיד לילדים שאנחנו רוצים להתחיל את היום בטוב, נחשוב כמשפחה מה צריך לקרות בבוקר (זמני השקמה ויציאה מהבית) ואיך אנחנו רוצים שהבוקר יראה? מה יכניס אנרגיה טובה?

כדי להבין כמה חשובה האנרגיה של תחילת היום, תחשבו על עצמכם. לדוגמא- יום שמתחיל בזה שאתם מגיעים לעבודה בכמה דקות קטנות של איחור והבוס בוחר להבליג על העיניין ומפרגן לכם על העבודה הקשה בשבוע האחרון ומסיים את השיח הזה שאומר לכם, התעכבת היום, צריך להספיק עם הניירת אז זה עליך עד סוף היום מהמשרד או הבית.לעומת בוקר שמתחיל באיחור קטן והבוס נכנס בכם על 200 קמ"ש.
באיזו אנרגיה תתחילו את היום? זו המשמעות הדרמטית שיש לאנרגיה של תחילת יום. 

תחנת האיחוד אחרי הצהריים (אחרי המסגרות)
זו התחנה בה אנחנו פוגשים את הילדים אחרי כל מה שעבר עליהם בזמן בית הספר או הגן. בתחנה הזו הם פורקים את הקשיים שעברו עליהם ואת הטוב שקרה להם.
מה שקורה בשלב הזה הוא שהרבה פעמים הילדים מצליחים לאסוף את עצמם במהלך היום, מגלים איפוק לחברים, למורה, שומרים על הריכוז בשיעור/מפגש וכשהם מגיעים הביתה כבר לא נשאר להם מאיפה לשאוב את האיפוק, הסבלנות והם זקוקים להכלה.
יותר מכך, הרבה פעמים, בנקודת הזמן הזאת גם אנחנו מגיעים הביתה ללא אוויר וללא יכולת הכלה. אז חשוב שנעצור לפני שאנחנו מקבלים את הילדים, ניקח נשימה עמוקה, ננסה להטעין את עצמינו באנרגיה חדשה ע"י דברים שאנחנו אוהבים (מוזיקה טובה, כוס קפה על הדרך) ניקח נשימה עמוקה ונפגוש את הילדים בטוב.שימו לב, ילדים לא זקוקים בכל יום לאטרקציות, חוגים, גינות אחרי המסגרות.
גם הם וגם אתם זקוקים לשקט, להיות רגע עם עצמכם רגע לפני שמתחילים את אחר הצהריים המשותפים. 

נסו לתכנן את הלו"ז השבועי שלכם כך שיהיו ימים שבהם תיתנו לעצמכם זמן של שקט. 

תחנת המפגש האחרונה - לפני השינה
התחנה האחרונה לפני השינה, היא התחנה שבה הילדים נרגעים ו"נפרדים" מאיתנו לקראת שינת הלילה.
מה חשוב שנעשה כדי לצייד את הילדים באנרגיות לקראת היום הבא?
בתחנה הזאת חשוב לסכם את היום ולומר את הטוב שראינו במהלך היום.
נציין את ההשתדלות שהילדים עשו במהלך היום ולא רק את תוצאות מעשיו. ברגע שהילדים הולכים לישון עם הידיעה שראינו אותם, הם מרגישים שייכים ומשמעותיים.
נציין את הדברים שראינו, שהוא אח נהדר כי הוא היה נדיב וחלק עם אחותו קטנה, שהיא בוגרת כי ראינו כמה היא השתדלה להתגבר על הכעס כשהילד עקף אותה בתור לנדנדה, שהוא בן מקסים וכי הוא עזר לנו כשהוא פינה אחריו את הצלחת. ע"י ציון החוזקות, אנחנו מציידים אותם בידיעה בדברים שהם טובים בהם. אנחנו מחזקים את החוסן שלהם ומעניקים להם כוחות להתמודד טוב יותר עם הקשיים שיבואו למחרת.

ואם היום נגמר בריב, בכי וצעקות זה הזמן לחבק ולומר שמחר יום חדש שבו תהיה לכם אפשרות להשתפר. אתם תנסו לשמור על איפוק, והם ינסו יותר לשתף פעולה.
מתן הזדמנות והעידוד שלנו מחזקים את המוטיבציה ומאפשרים לילדים להתחיל להתנהג אחרת. 

רוצים ליצור קשר חזק ומיחוד עם ילדיכם? רוצים לעזור להם לפתח ביטחון עצמי, חוסן ויכולת התמודדות?
אני מזמינה אתכם למפגשי ייעוץ אישיים, בהם אעניק לכם כלים פרקטיים ויעילים ליצירת תחנות מפגש משמעותיות עם ילדיכם. במפגשים אלו, נלמד יחד איך:

  • ליצור אווירה טובה בבוקר ולקדם התחלה חיובית של היום
  • לעזור לילדים לפרוק קשיים ולשמור על אנרגיה חיובית אחרי הצהריים
  • לסכם את היום בצורה חיובית ולחזק את החוסן של ילדיכם לפני השינה

למפגש היכרות ללא עלות וללא התחייבות צרו איתי קשר עוד היום ונעשה את הצעד הראשון לקראת הורות שלווה ומספקת יותר עבורכם ועבור ילדיכם.