הרגלים זה לא משחק ילדים

5 טיפים מנצחים להקניית הרגלים טובים לילדים

הורים רבים רוצים להקנות לילדים שלהם הרגלים טובים, כמו נימוסים, אחריות, ועצמאות.

עם זאת, זה לא תמיד קל. ילדים אינם מכוונים לצייטנות. ואנחנו גם לא רוצים שהם יהיו כאלה.

אנחנו רוצים שהילדים שלנו ידעו לבחור את מה שנכון עבורם, שיגדלו להיות בוגרים עצמאיים ומשמעותיים. 

אז איך נצליח להקנות לילדים הרגלים בריאים?

במיוחד עבורכם,  5 טיפים מנצחים :

טיפ ראשון

היוו דוגמה אישית, זהו הטיפ החשוב ביותר.

ילדים לומדים ממעשים ולא מדיבורים. אם אתם רוצים ללמד את הילד שלכם לחלוק, אתם צריכים לחלוק בעצמכם.

אם אתם רוצים ללמד אותו נימוסים, אתם צריכים להיות מנומסים. ואם אתם רוצים ללמד אותו להגיב בצורה פרופורציונלית, אתם צריכים להגיב בצורה שקולה והגיונית.

לדוגמה, אם אתם רוצים ללמד את הילד שלכם להיות נחמד לאחרים, זכרו להיות נחמדים לאחרים בעצמכם. כשאתם פוגשים מישהו חדש, הציגו את עצמכם. כשאתם רואים מישהו שצריך עזרה, הציעו לו עזרה.

טיפ שני

הניחו לזמן לעשות את שלו.

הקניית הרגלים לוקחת זמן. אל תצפו שהילד שלכם ירכוש הרגל חדש בן לילה. תנו לו את הזמן ללמוד ולתרגל.

לדוגמה, אם אתם רוצים ללמד את הילד שלכם להירגע לפני השינה, אל תצפו שהוא ילמד את זה בן לילה. תנו לו זמן ללמוד טכניקות הרפיה, כמו נשימה עמוקה או מדיטציה.

במידה והילד מתקשה ליישם את אחד הכלים שאתם מנסים להקנות, הסבירו את החשיבותה של ההירגעות, מה היא מעניקה לו במהלך היום. תתאמנו יחד איתו על הנשימות,

ונסו לתרגל את הטכניקה בזמן אחר שבו לילד יהיה יותר קל לשתף פעולה.

טיפ שלישי

היו עקביים.

ילדים זקוקים לסדר וליציבות. אם אתם רוצים להקנות להם הרגל חדש, חשוב להיות עקביים. אל תתנו לו להיחלץ מהרגל החדש בקלות.לדוגמה, אם אתם רוצים ללמד את הילד שלכם לסדר את החדר שלו, אל תצפו שאם הוא סידר את החדר פעם אחת, זה יקרה בכל פעם שהוא מפזר את הצעצועים על השטיח . דרשו ממנו לסדר את החדר שלו בכל יום.

טיפ רביעי

ציינו את ההתקדמות של הילד. 

כשהילד שלכם עושה משהו טוב, ציינו את ההתקדמות שלו, תנו לו חיזוק חיובי. הידיע שראיתם את המאמץ ושאתם מעריכים את ההשתדלות תעורר בו את המוטיבציה להמשיך לעשות את אותה פעולה.

זה לא אומר שאתם צריכים לצאת מגידרכם בכל פעם שהוא זכר לאסוף את הצעצועים שפיזר. מספיק לעבור ולשים יד על הכתף, או לומר שזה עוזר לכם מאוד שהוא אוסף אחריו את הצעצועים. ככה אתם נותנים לו את התחושה שראיתם ואתם מעריכים אותו ואת ההשתדלות שלו.

טיפ חמישי

 אל תתייאשו.

הקניית הרגלים לוקחת זמן ועבודה. אל תתייאשו אם הילד שלכם לא מאמץ את ההרגלים מיד. המשיכו לעבוד איתו והוא יצליח.


טיפים נוספים להקניית הרגלים טובים לילדים:

  • התחילו בקטן - אל תנסו להקנות לילד שלכם יותר מדי הרגלים חדשים בבת אחת. התחילו בהרגל מסוים שלתחושתכם הוא הכי מהותי כרגע. ברגע שהוא יותמה המשיכו להרגל הבא.
  • הגדירו מטרות קטנות -  כשאתם מתחילים להקנות לילד שלכם הרגל חדש, הגדירו מטרות קטנות ומציאותיות. זה יעזור לו להישאר במוטיבציה.
  • גלו אורך רוח - דברים לא תמיד הולכים לפי התוכנית . אם הילד שלכם לא מצליח לעמוד במטרה שלו, אל תתייאשו. פשוט חזרו אל המשימה בפעם הבאה שמתאפשר.

הקניית הרגלים טובים לילדים היא תהליך מתמשך. אבל אם תהיו עקביים, בעלי אורך רוח תוכלו לעזור לילדים שלכם לפתח הרגלים שיועילו להם לכל החיים.